Ny hjemmeside til bedriften? [6 viktige punkter å vite om hjemmesider i 2024]

En hjemmeside er bedriftens kanskje viktigste kanal for å få inn nye kunder og kontakter. Hvis du vurderer ny hjemmeside, er det noen viktige punkter du bør vite om først [2019}


Inbound Marketing: Hvordan fungerer inbound marketing? [Komplett guide 2019]

Hvis du ønsker flere kunder og varmere leads til bedriften din, er Inbound Marketing en strategi som er verdt å se nærmere på. Markedsføring og salg fungerer annerledes i dag enn tidligere. Inbound marketing er en strategi som er tilpasset måten dagens kunder kjøper varer og tjenester på.


Slik skriver du blogg-innlegg for bedriften: Komplett guide 2019

Skrive blogg for bedriften? Her er alt du trenger å vite for å komme i gang :) Oppnå mer trafikk, få flere leads og posisjonere bedriften som en ekspert med bedrift-blogg. Last ned mal for blogginnlegg.


6 Trender innen digital markedsføring i 2019

Stemmesøk står allerede for en tredjedel av alle søk hos Google. Nye algoritmer krever innhold av høyere kvalitet og display-annonsering gjør comeback. Dette er trendene for digital markedsføring i 2019:


Søkemotoroptimalisering tips: 4 viktige punkter for SEO i 2024

I denne artikkelen skal vi gå gjennom 4 viktige punkter for hvordan Google faktisk rangerer søkeresultatene i 2019. Vi ser også på hva Google selv mener er de 3 viktigste faktorene for å rangere høyt i 2019.


Instagram for bedrift : Komplett guide for å lykkes på Instagram

Dette er hemmelighetene for suksess på Instagram i 2019. Tips og strategier for deg som ønsker å skape vekst og få flere følgere på Instagram for bedriften, på hobbybasis eller som en personlig merkevare.


Hvordan lage premium-innhold som konverterer?

Premium-innhold som ebøker, sjekklister og lignende er kanskje det viktigste verktøyet vi har for å konvertere besøkende til leads på nett. I denne artikkelen gir vi deg våre tips til å lykkes med utvikling av premium-innhold.


Inbound Marketing: Markedsføring på kundens premisser

Dagens kunder orienterer seg annerledes enn tidligere. Stadig færre ønsker å bli kontaktet av selgere, og vi har blitt eksperter på å ignorere reklamebudskap. Så hvordan skal man markedsføre bedriften i 2018?


Inbound Marketing for rekruttering og bemanningsbyråer i praksis [Eksempler på kjøpsprosessen til en jobbsøker]

Et mer konkurranseutsatt og kandidat-drevet marked har ført til at bemanningsbyråer og rekrutterere må eksperimentere med alternative markedsføring-strategier, som nettopp inbound marketing.


Hva er en dedikert landingsside og hvordan bør den utformes?

Hva er en landingsside, og hva skiller en landingsside fra vanlige hjemmesider? En landingsside er en dedikert, kampanje-spesifikk nettside med formål å få den besøkende til å utføre en ønsket handling, for eksempel å legge igjen kontaktinformasjonen sin i bytte mot tilgang til innholdet ditt.


Hvorfor bemanning og rekrutteringsbyråer bør bruke inbound marketing [6 nyttige taktikker for 2024]

I likhet med at kjøpsprosessene våre har endret seg på grunn av internett, har også jobbsøkeres vaner endret seg. Passive kandidater søker på nettet for å oppdage nye og bedre jobbmuligheter for dem, og det er derfor inbound marketing for rekrutteringsbyråer vil være viktig i 2019.


8 metoder for å generere flere leads til din bedrift

Å ha en jevn strøm med trafikk og nye leads er ofte bedriftens aller største utfordring. I denne artikkelen går vi gjennom 8 effektive metoder for å generere flere leads på nett.


Implementering av Inbound Marketing: Det første steget

Så - dere har funnet ut at bedriften deres egner seg for Inbound Marketing og har valgt ut et byrå som vil være en god match til oppgaven med å implementere og utføre oppgaven sammen med dere. Hva er det første som skal gjøres når prosessen settes i gang?


Skal bedriften bruke sosiale medier? Dette er våre tips

Skal bedriften bruke sosiale medier? Les bloggen om hvordan bedriften bruker sosiale medier best mulig: Vi gir deg våre tips til Facebook, Linkedin og Twitter markedsføring.


Slik lykkes du med annonsering på sosiale medier

Annonsering på Facebook, Instagram, LinkedIn eller Twitter? Vi ser nærmere på hva som skiller de fra hverandre og hva man må tenke på om man skal sette i gang med annonsering på sosiale medier.


Slik lykkes du med Google  Annonsering

Google annonsering er en viktig markedsføringskanal for bedrifter, enten man selger til forbrukermarkedet eller bedriftsmarkedet. 90% av dagens kjøpsprosesser starter med et søk på nettet, er det liten tvil om at annonsering på Google er effektivt. AdWords, Google Shopping eller Google Display?


5 steg for å komme i gang med bedriftsblogg

Vurderer du å starte egen blogg for bedriften? Da er dette artikkelen for deg. Vi gir deg 5 steg for å komme i gang med bedriftsblogg. Blogging fører til mer organisk trafikk til nettsiden, og lar bedriften profilere seg som en ekspert innen fagfeltet sitt.


Hvordan bruke LinkedIn i din inbound marketing strategi?

LinkedIn er kanskje det viktigste sosiale mediet innenfor B2B salg og markedsføring. 45 % av dem som leser innhold på LinkedIn er nemlig beslutningstakere. I dette innlegget forklarer vi hvordan LinkedIn kan brukes i din inbound marketing strategi.


Hvordan lage en digital strategi?

Ønsker du at din bedrift skal lykkes på nett? Da er det viktig at du og din bedrift setter dere ned og lager en digital strategi. På den måten er det mye enklere og nå de målene dere setter for bedriften, og dere vil ha mulighet til å analysere resultatene, fremgangen og hvordan dere når leadsene.


4 grunner til at det er enklere å selge til inbound-leads

Leads som kan bli til betalende kunder er det vi bedrifter lever av. Men hva er det som skiller inbound-leads fra tradisjonelle leads, og hvorfor er inbound-leads bedre? Inbound leads er personer som har vist interesse for det du tilbyr og som har fylt ut kontaktskjema og oppgitt kontaktinformasjon


Hva er Hubspot?

Mange lurer på hva er HubSpot? Det er et kraftfullt verktøy som består av Marketing Hub, Sales Hub og Service Hub. For å gjøre det hele komplett er delene knyttet sammen av HubSpot CRM. Det er denne kombinasjonen som gjør at HubSpot er rigget for å skape vekst for små og mellomstore bedrifter.


Hvordan vi ble Hubspot Silver Partner på under 6 måneder

På rett under 6 måneder har vi i Færder Marketing klart å bli Hubspot Silver Partner. Ved å jobbe målrettet og følge inbound-metodikken har det vært mulig. Vårt mål har hele tiden vært å levere resultater for våre kunder og skape vekst for både dem og oss, og det har vi med dette oppnådd.


Trenger du egentlig Hubspot til inbound marketing?

Det er ofte at Hubspot og inbound marketing nevnes i samme setning, og det er det en helt klar grunn til. Spørsmålet er uansett om du egentlig trenger Hubspot til inbound marketing? I denne bloggen skal vi ta for oss akkurat dette spørsmålet og så skal vi se på hvilke fordeler verktøy gir oss.


Hvorfor trenger dere en markedsplan?

Alle bedrifter bør ha en strategi og en plan for hvor de ønsker bedriften. En av de viktige planer alle bedrifter bør ta seg til til å utforme er en markedsplan. Denne skal inneholde alle markedsaktiviteter for en tidsperiode på 12 måneder og skal være en viktig del i det å nå bedriftens mål.


Når passer det å implementere inbound marketing?

Implementere inbound marketing: Når passer det?

Tidligere var det søkemotoroptimalisering (SEO) som sørget for at bedriften din ble funnet på nettet. De senere årene har internettbruken skutt i været og forbrukeres atferd er forandret. Mye av det skyldes den dingsen alle går rundt med i lomma, vesken eller hånden.


Inbound marketing og merkevarebygging står støtt sammen.

Inbound marketing og merkevarebygging: Hvordan hjelper det?

Tidligere var det søkemotoroptimalisering (SEO) som sørget for at bedriften din ble funnet på nettet. De senere årene har internettbruken skutt i været og forbrukeres atferd er forandret. Mye av det skyldes den dingsen alle går rundt med i lomma, vesken eller hånden.


SoMe-Tracker Q1

Hva skjer i sosiale medier: SoMe-Tracker Q1′ 18

Det skjer mye innen sosiale medier og hvert kvartal kommer IPSOS ut med sin sosiale medier tracker. For alle oss markedsførere og andre som interesserer seg for temaet, er det interessant å følge med på hvordan bruken utvikler seg.


Hvor godt kjenner du kundene dine?

En av de viktigste tingene du gjør når du driver en bedrift er å ta godt vare på kundene dine. Det er tidkrevende å skaffe nye kunder, og ikke minst er det dyrt. Har du først fått en kunde gjelder det å begeistre dem slik at de fortsatt vil være din kunden din i lang tid fremover.


Det er ingen grunn til panikk. For hvordan påvirker GDPR inbound marketing?

Hvordan påvirker GDPR inbound marketing?

Nå er det ikke lenge til EU’s nye forordning trer i kraft, og jeg tror ikke det kan bli skrevet nok om GDPR den neste måneden. Det vil fortsatt være en utømmelig tørst etter å lære seg mer om hvordan den vil påvirke bedrifter, deres behandling av personopplysninger og hvordan vi markedsførere blir berørt. For det er noe som vil berøre oss alle og vi må forholde oss til den.


Inbound marketing og SEO: Hva er forskjellen?

Inbound marketing og SEO: Hva er forskjellen?

Det er en klar og distinkt forskjell på inbound marketing og SEO. Inbound marketing er en helhetlig strategi for å tiltrekke seg besøkende, konvertere til leads, bearbeide leads til kunder og begeistre dem til promotører av din bedrift. SEO er en metode for å komme høyere i Googles søkeresultater ved å optimalisere nettsidene for de søkeordene du ønsker rangering for.


Hvordan lage kjøper personas

Hvordan lage kjøper personas?

Kjøper personas lages gjennom undersøkelser av den kommunikasjonen du har, spørreundersøkelser på nett eller over telefon og intervjuer av eksisterende og potensielle kunder. Du bør også intervjue salgsavdelingen for de sitter med mye mer informasjon om målgruppen din.


Blockchain teknologi endre bransjer

Vil blockchain og kryptovaluta endre digital markedsføring?

Du skal ha lest fint lite nettaviser for å ikke ha fått med deg nyhetsoppslag om kryptovaluta og spesielt Bitcoin det siste året. Kryptovaluta er spennende, men teknologien bak – Blockchain – har et enormt markedspotensiale utover det å overføre verdi fra én part til en annen.

I denne bloggen skal jeg gå gjennom 3 punkter som potensielt kan endre måten du og jeg jobber med markedsføring på i fremtiden. Før jeg gjør det er det greit å oppklare litt rundt Blockchain-begrepet.


Hvordan lage kjøper personas med storm troopers?

Hva er kjøper personas?

En kjøper personas er en semi-fiktiv fremstilling av din optimale kunde. Den baserer seg på eksisterende kunder og hvem du ønsker å nå. Formålet er at de skal hjelpe deg med å tilpasse innholdet du produserer for et spesifikt behov, atferd eller utfordringer. Slik at du kan du tilpasse innholdet til kjøpsreisen.


inbound marketing hjelper gir resultater

Inbound marketing hjelper deg å få økt vekst

Hvordan er det inbound marketing hjelper deg og din bedrift? Inbound-metodikken går ut på å tiltrekke fremmede med verdifullt innhold, som er spesialtilpasset kjøper personas. På hjemmesiden konverterer du de besøkende til leads, for så å bearbeide dem til kunder og til slutt begeistre dem slik at de blir gode promotører for bedriften din.


taktikker for digital markedsføring for å øke salg

4 taktikker for digital markedsføring som vil øke salg i 2018

Hvilke taktikker for digital markedsføring er det som gjelder i 2018? Vi skal se på de fire taktikkene vi mener er de som vil øke salget mest i 2018. De taktikkene vi føler vil gi best resultat i år er temaklynger, som du kanskje ikke har hørt om. Markedsføringsautomasjon, stemmesøk og chat-bot. Tar du for deg alle disse taktikkene vil du få et bra 2018.


Passer inbound marketing for min bedrift?

Passer inbound marketing for din bedrift?

Inbound marketing er en markedsføringsstrategi som den siste tiden har tatt Norge med storm. Flere begynner å få øynene opp for denne inbound-metoden, og det med god grunn. For det kan skape gode, meget gode resultater for din bedrift. Du har kanskje allerede lest om inbound marketing og er nysgjerrig. Du stiller deg kanskje spørsmålet ”Passer inbound marketing min bedrift?”.


Hvordan skrive fengende emnefelt?

9 tips til fengende emnefelt: Avansert e-postmarkedsføring

Det er alltid noe som kan forbedres innen e-postmarkedsføring, og det gjelder også for emnefeltet. Ikke alle tenker over hvor viktig emnefeltet egentlig er, men det er en svært viktig del av e-postmarkedsføringen. Emnefeltet er ikke kun viktig for åpningsraten. Det er også viktig for å komme ut med budskapet.


Bli en bedre e-postmarkedsfører

8 tips for å bli en bedre e-postmarkedsfører i 2018

Det er ingen grunn til å la e-postmarkedsføring dø ut helt enda. For e-postmarkedsføring er fortsatt den taktikken som gir best resultater i form av ROI. I tillegg ønsker faktisk folk heller å motta reklame på e-post fremfor det å få plassert en annonse foran dem.


4 steg for å konvertere besøkende til leads

For å konvertere besøkende til leads trenger du å tilby innhold som tilfører verdi til de besøkende. Derfor bør du utføre en analyse av det innholdet du allerede har, for å se om det er noe du kan tilby. Vi skal ta deg igjennom 4 steg som er viktig for at du skal konvertere besøkende til leads.


Gdpr og markedsføring

GDPR for markedsførere: En komplett guide

Vi har lenge hørt om GDPR, og nå begynner det å nærme seg at den trer i kraft. 25. mai 2018 skjer det, og den trer i kraft. Det betyr at det er mange som begynner å få panikk fordi de har ikke helt har satt seg inn i hva dette betyr for dem. De har en viss oversikt over hva det er, men ikke omfanget av GDPR. Så hvordan vil GDPR påvirke arbeidet for oss som er markedsførere? Vil det bli vanskeligere å jobbe, eller blir det umulig? De spørsmålene har jeg tenkt å besvare, samt gjøre rede for hvordan GDPR for markedsførere utarter seg.


Hvordan forbedre søkemotoroptimalisering SEO

Forbedre søkemotoroptimalisering (SEO): 5 enkle grep

Tidligere handlet søkemotoroptimalisering (SEO) om å tilfredsstille søkemotorene. Da handlet det om å plassere flest mulig søkeord som du ønsket å bli funnet for på sidene dine. Dette var slik søkemotorene enkelt kunne finne deg og plassere deg på topp. I dag er det ikke så enkelt og det er til stor fordel for deg og meg som søkere.


De nye endringene i Facebook blir omtalt som Closer together

Endringene i Facebook: Hvordan påvirker det deg?

Sist uke kom det store endringer i Facebook sin algoritme. Hva betyr disse endringene og hvordan vil det påvirke bedrifter på Facebook? Det er mange som sitter igjen med disse spørsmålene. Spesielt bedrifter som har brukt Facebook for å markedsføre seg gjennom nyhetsstrømmen.


Ipsos SoMe-tracker

IPSOS SoMe-Tracker Q4 17: Sosiale medier i Norge

Tidligere denne uken lanserte IPSOS sin SoMe-Tracker for fjerde kvartal i 2017. Det er alltid interessant å følge med på denne utgivelsen for å se hvordan tilstanden er på sosiale medier og hvordan bruken forandrer seg. For det skjer stadig noe i jungelen av sosiale medier. Noen vokser og andre synker.


Hvordan virker inbound marketing i Norge

[Bachelor oppgave] – Inbound marketing i Norge

Bachelor oppgaven tar for seg hvorfor inbound marketing tilpasser seg dagens kjøpsprosesser på en bedre måte enn tradisjonell markedsføring, og metodens helhetlige strategi skiller metodikken fra annen markedsføring. Inbound Marketing kan også definitivt bidra til å styrke merkevarens verdi.


8 trender innen digital markedsføring i 2018

I 2018 vil vi se mange spennende trender komme til lyset innenfor digital markedsføring. Vi vil få en stor introduksjon av AR på tvers av mediene og vi vil se avanserte analyseverktøy blir brukt aktivt i markedsføringen. Live video går videre til neste steg og blir en viktig del av merkevarebyggingen, og nye muligheter for merkevarebygging dukker opp.


Hva engasjerer mest – Populært B2B-innhold i 2017

Det nærmer seg slutten på 2017 og hva er vel mer passende enn å oppsummere året? Ja, for det er det vi ofte gjør i slutten av et år. Det er nyhetskavalkader, sportskavalkader og den mest spilte musikken i året som har gått. Så hvorfor ikke lage en blogg om hvilke emner som har ført til mest engasjement i B2B verden.


innholdsstrategi

10 tips for en innholdsstrategi som gir suksess i 2018

Vi er godt inne i desember, og julen er en tid mange forbinder med både kos og stress. Det skal handles julegaver, det er juleavslutninger, julebord og ikke minst innspurt på jobben. Tiden er inne for å avslutte 2017 og planlegge 2018. Ikke for å stresse deg, men det er også tid for å planlegge din innholdsstrategi for 2018. Denne planleggingen er viktig for å kunne levere konsistent innhold som tiltrekker seg flest mulig leads som videre kan konverteres til kunder.  


ikke feil med Facebook bedriftsside

11 ting du ikke skal gjøre med bedriftssiden på Facebook

Det er ikke bare å sette opp en bedriftsside på Facebook og poste noe greier. Det er viktig at du har en strategi for hva du skal gjøre, og ikke minst hva du IKKE skal gjøre. Det å gjøre feil på Facebook kan være fatalt for bedriftssiden din.


6 tips for ikke å feile med Instagram-annonsering?

Det blir stadig viktigere å være synlig i alle kanaler som kan være relevante for din bedrift. Et av de sosiale mediene som virkelig har stormet frem den siste tiden er Instagram. De har hatt en solid økning i de fleste aldersgrupper og spesielt i aldersgruppen 40+.


Hvorfor bruke retargeting?

Retargeting er en metode for å vise annonser til personer som har besøkt siden din, men som enda ikke har konvertert. Vi kan med det tiltrekke oss de som har sluppet unna. Retargeting er et viktig verktøy for å kunne optimalisere konverteringen.


Hvordan opprette publikum i Google Analytics?

Det finnes flere grunner til å opprette publikum i Google Analytics. En av de viktigste grunnene er for å kunne bruke listene til retargeting. Det første du må gjøre er å koble Google Anlaytics kontoen din til Google Adwords.


slik fungerer remarketing

Hva er remarketing og retargeting?

Hva er forskjellen på remarketing og retargeting? Det enkle svaret er at retargeting ligger under paraplybegrepet remarketing. Dette er jo ikke forvirrende i det hele tatt.. Det er nettopp derfor jeg skriver denne bloggen. For å kunne løse litt opp i de forskjellige begrepene. Slik at du med sikkerhet kan forklare hva det er.


Hva er inbound marketing metoden?

Hva er inbound marketing og er det fortsatt relevant?

Du har helt sikkert hørt om inbound marketing. Det er et begrep som ofte brukes, men det er ikke alltid det blir forklart like godt. Så hva er egentlig inbound marketing og hva er outbound marketing? Det er to av spørsmålene jeg skal prøve å besvare i dette blogg-innlegget.


LinkedIn annonsering

En guide til LinkedIn markedsføring: Våre 6 beste tips

Selv om det er mye som er vanskelig med Google Adwords, er det også et program som kan brukes. Det må bare brukes på riktig måte og da er det mulig å få gode resultater. Derfor ønsker jeg å gi deg våre fem beste tips i oktober, som også du kan dra nytte av.


Topp 5 tips til Google Adwords

Selv om det er mye som er vanskelig med Google Adwords, er det også et program som kan brukes. Det må bare brukes på riktig måte og da er det mulig å få gode resultater. Derfor ønsker jeg å gi deg våre fem beste tips i oktober, som også du kan dra nytte av.


9 tips til blogg

9 tips for å skrive blogg

Dette er tredje blogg i min føljetong om hvordan du lettere kan skrive blogger. Det blir også den siste på en stund. Da skal jeg ikke plage deg mer med dette temaet. Jeg håper og tror at du har hatt nytte av disse bloggene og kan bruke det videre. I denne bloggen skal vi gå gjennom tips til prosessen for å skrive blogg.


10 tips for å optimalisere overskrifter

Det er mye vi skal tenke over for å bygge opp en god struktur på for SEO. Vi har diskutert det et par ganger før hvordan du kan jobbe med SEO. I denne ukens blogg skal jeg gi deg gode tips for å optimalisere overskrifter.


Slik skriver du blogger effektivt

Hvem er det som ikke ønsker å spare tid? Alle trenger å spare litt tid slik at vi kan få tid til andre ting. Derfor skal jeg i denne bloggen gi deg 4 tips til hvordan du kan skrive blogger på under en time. Tidligere har jeg snakket om å strukturere blogginnlegg og hvordan man finner gode tema. Med disse to i bunn og dette i tillegg vil du også kunne skrive blogger på under en time.


7 trinns oppskrift på en ”All Star” LinkedIn-profil

Jeg gjør det ofte selv når jeg skal møte potensielle kunder eller skal møte nye personer. Jeg sjekker dem ut på LinkedIn. Slik at jeg vet litt mer om dem jeg skal møte. Du gjør nok det samme, og det betyr at andre også sjekker ut deg. Derfor bør du ha en så søkbar profil som mulig.


Slik skriver du blogginnlegg

I dag skal nesten alle som har en hjemmeside skrive blogginnlegg. Det betyr at det produseres helt sinnssyke mengder med innhold. Dermed gjelder det å få innholdet sitt foran alle de andre som produserer. Så det er enda viktigere enn noen gang å levere kvalitetsinnhold og få innholdet ut til folket. Da mener jeg de som har interesse av det og de som kan bli kunder.


Snapchat Publisher

Endelig kan alle annonsere på Snap

Å outsource arbeid som sosiale medier og annen markedsføring er som regel kostnadsbesparende. Tiden er verdifull, og for bedrifter er det i mange tilfeller viktigere å konsentrere seg om kjernevirksomheten sin.


digital markedsføring blå

Hvorfor outsource sosiale medier?

Å outsource arbeid som sosiale medier og annen markedsføring er som regel kostnadsbesparende. Tiden er verdifull, og for bedrifter er det i mange tilfeller viktigere å konsentrere seg om kjernevirksomheten sin.


Epost markedsføring

10 tips for å gjøre deg til en bedre e-postmarkedsfører

For 10. året på rad er e-post markedsføring kåret til det mediet som gir høyeste Return On Investment (ROI). Det er bare en av mange grunner til at du bør drive en effektiv e-postmarkedsføring. Så her er 10 tips som vil gjøre deg til en bedre e-post markedsfører.


Fem gode tips til verktøy for digital markedsføring

Fem gode tips til digital markedsføring

Det er ikke alltid like lett å holde seg oppdatert på hva som skjer innen digital markedsføring for det skjer så mye og så fort. Derfor vil jeg i denne bloggen gi dere fem gode tips slik at dere skal slippe å gå gjennom alt.


automatisere epost

Hvordan automatisere posting av innhold?

Noe av det viktigste vi kan gjøre på sosiale medier er å dele relevant innhold med våre følgere og potensielle kunder. Ulempen med dette er at det ofte kan ta lang tid, men ved å automatisere publiseringen av innholdet sparer vi mye tid, mye tid!


publikum

Er LinkedIn riktig kanal for min bedrift?

LinkedIn er en kanal som er viktig for mange, og er det største sosiale mediet for profesjonelle. Derfor er LinkedIn et mer egnet sosialt medium for mange bedrifter enn Facebook. Jeg vil selvfølgelig anbefale alle å være tilsted på Facebook også, men ikke bruk all tiden din der. Du kan få langt mer igjen for å bruke den riktig på LinkedIn.


Seo verktøy

Topp 10 SEO-verktøy

Med god SEO kan du øke trafikken inn mot siden din betraktelig og det koster deg ikke noe. Utenom arbeidet du selv legger i det, så klart, men det er viktig arbeid. For vi vil komme så høyt opp på søk som mulig og vi ønsker det skal være så rimelig som mulig. Så her er våre topp 10 beste SEO-verktøy.


Google Adwords

Hvorfor bruke Google Adwords?

Hele 90 % av alle kjøpsprosesser starter ved et søk i en søkemotor, og de fleste søk starter på Google. Faktisk gjøres det hele 3,5 milliarder søk på Google i løpet av en dag, og mange av de søkene kan være på tilsvarende produkter som du leverer. Med alle de søkene er vi rett og slett nødt til å være på Google. For hvem vil vel miste mulige kunder på å ikke være tilstede når et søk blir gjort?


brygga i tbg

Hvor godt kan vi målrette annonser?

En av mange fordeler med digital markedsføring kontra tradisjonell markedsføring er at vi har mulighet til å målrette kampanjer mot de potensielle kundene våre. I tradisjonell markedsføring vises en annonse til de som leser avisen, ser på tv eller som passerer et skilt.


Kake færder markerting

Hva er digital markedsføring?

Det er et godt spørsmål. For hva er egentlig digital markedsføring og hvordan kan vi bruke det effektivt? Her skal vi prøve å gi deg en innføring i hva digital markedsføring er og så skal vi gi deg seks tips til hva du bør gjøre for å sette opp en god markedsføringskampanje.


mal i mailchimp

Gode tips til hvordan å bruke maler i Mailchimp

Mailchimp er et svært godt verktøy for å sende ut automatisk epost til potensielle kunder, og gjør jobben enklere for deg eller din markedsavdeling. Har du planer om å drive med e-postmarkedsføring bør du sjekke ut Mailchimp eller andre e-post leverandører, som Make Newsmail.


email

Skal jeg bruke e-postmarkedsføring?

JA!! Så enkelt er det. De fleste undersøkelser viser at e-postmarkedsføring har en høyere ROI (Return on Investment) enn andre måter å markedsføre på. Det betyr at du får mer penger igjen for den investeringen du gjør.
Så det er bare begynne å lage e-post og sende det ut til dine leads.


digital markedsføring blå

Hva koster det å annonsere på Facebook og Instagram?

Prisen du må betale kommer an på flere variabler, og man kan ikke regne med å klare like gode resultater som de vist ovenfor hver gang. Heldigvis er alt målbart, og man ser fort hva som fungerer og ikke. Derfor kan man med litt innsats og analytiske evner endre på annonsesettet helt til det gir ønskede resultater.


Facebook Kaffe-like

Hvorfor markedsføre på Facebook?

God markedsføring er nøkkelen til suksess for hvilken som helst bedrift i dagens verden. Det er viktig at du har en klar markedsføringsstrategi når du skal nå dine målgrupper på en effektiv måte. Vi mener at Facebook bør være en del av enn hver bedrifts markedsføringsstrategi i 2017, og i dette blogginnlegget skal vi gi deg 8 grunner til hvorfor.


Google Søkeoptimalisering

Fokusere på søkemotoroptimalisering (SEO)?

Hva er søkemotoroptimalisering, hvordan brukes det og hvordan kan det hjelpe meg? Det er spørsmål mange stiller seg. Vi begynner med det enkle, hva er søkemotoroptimalisering? På engelsk heter det search engine optimalization (SEO), og det hele går ut på metoder for å bedre synligheten for nettsider i søkeresultatene hos søkemotorer.


Instagram logo

Våre beste tips for å lykkes på Instagram

Instagram er en unik mulighet til å nå ut med sitt budskap til rett målgruppe. Likevel er det mange som sliter med å lykkes på bildetjenesten, og derfor har vi samlet alle våre beste tips for å lykkes på Instagram. Alle disse punktene er viktige å ta med seg, og til slutt i blogginnlegget gir vi deg også noen bonus-tips for å virkelig få fart på antall følgere.