Facebook - det nye torget!
Mer enn 90% av nordmenn bruker internett daglig, og stedet de bruker mest tid er på sosiale medier. Facebook er mest populært, og bør være en del av markedsføringsstrategien til enhver bedrift i 2017. Dette for å stryke merkevaren og tiltrekke nye kunder.
Vær tilgjengelig for målgruppen din
Facebook er Norges største sosiale mediet med over 3,4 millioner brukere. Derfor er det viktig for bedrifter å være tilstede på plattformen. Det beste med sosiale medier er at det åpner for to-veis kommunikasjon mellom bedrifter og publikum, noe som ikke har vært mulig tidligere med markedsføring i tradisjonelle medier som TV, radio og avis. Denne to-veis kommunikasjonen åpner for å få umiddelbare tilbakemeldinger fra publikum, og det åpner for at bedrifter i mye større grad kan delta i vareprat og kundens hverdag.
Med Facebook får du muligheten til å svare på kundehenvendelser, snakke med målgruppen og hjelpe dem slik at de får en god opplevelse av dine produkter og tjenester.
Noen av de viktigste fordelene ved å benytte Facebook aktivt i markedsføringen er at:
- Du styrker merkevaren din ved å være tilstede i målgruppens hverdag.
- Du lærer mer om dine kunder og deres preferanser.
- Du kan holde dine kunder oppdatert på siste nytt fra bedriften.
- Få ideer til nye produkter og tjenester ved å snakke direkte med målgruppen.
- Få tilbakemelding på hva som fungerer eller ikke med dine tjenester/produkter.
- Mulighet til å overvåke/fange opp negativ/positiv vareprat og besvare denne.
- Unike muligheter for målrettet og effektiv annonsering.
Ønsker du hjelp til å sette opp og vedlikeholde Facebook? Vi er eksperter på Facebook-markedsføring! Ta kontakt for en hyggelig prat.
Facebook Annonsering – Målrettet og effektivt
Annonsekampanjene på Facebook bygges rundt spesifikke publikum du setter opp i Business Manager. I tillegg til demografi som sted, alder og kjønn kan vi også rette oss inn mot mennesker med interesse for spesielle merkevarer, butikker og fritidsaktiviteter. Vi kan også velge ut faktorer som yrker, utdanning, sivilstatus og atferd.
Har du lyst til å starte å annonsere på Facebook? Ta en titt på denne lenken for å få mer informasjon.
Start med Facebook i dag.
Lær mer om Facebook
30. mai 2017
Hva koster det å annonsere på Facebook og Instagram?
Prisen du må betale kommer an på flere variabler, og man kan ikke regne med å klare like gode resultater som de vist ovenfor hver gang. Heldigvis er alt målbart, og man ser fort hva som fungerer og ikke. Derfor kan man med litt innsats og analytiske evner endre på annonsesettet helt til det gir ønskede resultater.
23. november 2018
6 Trender innen digital markedsføring i 2019
Stemmesøk står allerede for en tredjedel av alle søk hos Google. Nye algoritmer krever innhold av høyere kvalitet og display-annonsering gjør comeback. Dette er trendene for digital markedsføring i 2019:
14. september 2018
Skal bedriften bruke sosiale medier? Dette er våre tips
Skal bedriften bruke sosiale medier? Les bloggen om hvordan bedriften bruker sosiale medier best mulig: Vi gir deg våre tips til Facebook, Linkedin og Twitter markedsføring.
7. september 2018
Slik lykkes du med annonsering på sosiale medier
Annonsering på Facebook, Instagram, LinkedIn eller Twitter? Vi ser nærmere på hva som skiller de fra hverandre og hva man må tenke på om man skal sette i gang med annonsering på sosiale medier.
29. november 2017
11 ting du ikke skal gjøre med bedriftssiden på Facebook
Det er ikke bare å sette opp en bedriftsside på Facebook og poste noe greier. Det er viktig at du har en strategi for hva du skal gjøre, og ikke minst hva du IKKE skal gjøre. Det å gjøre feil på Facebook kan være fatalt for bedriftssiden din.
28. juli 2017
Hvordan automatisere posting av innhold?
Noe av det viktigste vi kan gjøre på sosiale medier er å dele relevant innhold med våre følgere og potensielle kunder. Ulempen med dette er at det ofte kan ta lang tid, men ved å automatisere publiseringen av innholdet sparer vi mye tid, mye tid!
23. juni 2017
Hvor godt kan vi målrette annonser?
En av mange fordeler med digital markedsføring kontra tradisjonell markedsføring er at vi har mulighet til å målrette kampanjer mot de potensielle kundene våre. I tradisjonell markedsføring vises en annonse til de som leser avisen, ser på tv eller som passerer et skilt.
16. juni 2017
Hva er digital markedsføring?
Det er et godt spørsmål. For hva er egentlig digital markedsføring og hvordan kan vi bruke det effektivt? Her skal vi prøve å gi deg en innføring i hva digital markedsføring er og så skal vi gi deg seks tips til hva du bør gjøre for å sette opp en god markedsføringskampanje.