Remarketing

Treff de som allerede er interesserte.


dette er remarketing

Hva er Remarketing?

Remarketing er når du retter markedsføringen mot en målgruppe som har vist interesse for, eller har vært i kontakt med din bedrift tidligere. En enkel forklaring på hva remarketing er:

  1. En bruker har besøkt en nettbutikk.
  2. Det blir lagret en ”cookie” hos brukeren.
  3. Han ser på et produkt.
  4. Brukeren går ut av nettbutikken, og fortsetter å surfe på internett.
  5. Produktet kommer opp som annonse på mange av de forskjellige sidene brukeren besøker.

 

Hvorfor bør man benytte Remarketing?

Remarketing-annonsene er 4 ganger mer effektive enn vanlige bannerannonser. Siden du kun viser annonser til dem som allerede har besøkt hjemmesiden din, vet du at du mest sannsynlig treffer personer som er interessert i det du tilbyr. Det gjør også at remarketing er en svært kostnadseffektiv form for markedsføring.

 

Hvilke typer kanaler kan bruke remarketing?

Hva er fordelen med Remarketing?

  • Å bli eksponert for en merkevare flere ganger øker sannsynligheten for å handle.
  • Gir deg muligheten til å treffe en målgruppe som allerede er interessert i produktene og tjenestene dine.
  • 4x mer effektive enn vanlige bannerannonser.
  • Kan bruke remarketing-målgruppen tvers over markedsføringskanalene.

 

Her kan du lese mer om forskjellen på remarketing og retargeting.