Remarketing
Treff de som allerede er interesserte.
Hva er Remarketing?
Remarketing er når du retter markedsføringen mot en målgruppe som har vist interesse for, eller har vært i kontakt med din bedrift tidligere. En enkel forklaring på hva remarketing er:
- En bruker har besøkt en nettbutikk.
- Det blir lagret en ”cookie” hos brukeren.
- Han ser på et produkt.
- Brukeren går ut av nettbutikken, og fortsetter å surfe på internett.
- Produktet kommer opp som annonse på mange av de forskjellige sidene brukeren besøker.
Hvorfor bør man benytte Remarketing?
Remarketing-annonsene er 4 ganger mer effektive enn vanlige bannerannonser. Siden du kun viser annonser til dem som allerede har besøkt hjemmesiden din, vet du at du mest sannsynlig treffer personer som er interessert i det du tilbyr. Det gjør også at remarketing er en svært kostnadseffektiv form for markedsføring.
Hvilke typer kanaler kan bruke remarketing?
Hva er fordelen med Remarketing?
- Å bli eksponert for en merkevare flere ganger øker sannsynligheten for å handle.
- Gir deg muligheten til å treffe en målgruppe som allerede er interessert i produktene og tjenestene dine.
- 4x mer effektive enn vanlige bannerannonser.
- Kan bruke remarketing-målgruppen tvers over markedsføringskanalene.
Her kan du lese mer om forskjellen på remarketing og retargeting.