LinkedIn - for bedrifter og profesjonelle
LinkedIn er et sosialt medium som retter seg mot bedrifter og profesjonelle, og er i dag det viktigste sosiale mediet innenfor denne sjangeren. Det er i dag over 500 millioner brukere koblet til LinkedIn verden over. Nye tall viser at det er over 1.1 millioner nordmenn har opprettet en konto, og høyeste andel brukeprofiler er mellom 30 og 59 år.
Ved å være tilstede på et slikt medium kan du mer målrettet nå de personene du ønsker, og det er en fantastisk arena for bedrifter å vise seg frem på. Har din bedrift en bedriftsside?
10 gode grunner til å være på LinkedIn
Det finnes mange gode grunner til hvorfor din bedrift børe være tilstede på dette mediet, og her skal jeg prøve å gi deg ti gode grunner for å velge dette mediet som bedrift.
- 2 nye brukere hvert sekund
- 40 % av brukerne besøker det daglig
- 76 % av beslutningstagere besøker det mer enn en gang om dagen
- 200 land og territorier – stort geografisk nedslagsfelt
- 79 % av B2B markedsførere mener at LinkedIn er et effektivt sted å generere leads
- 40 millioner studenter eller nylig utdannede er her
- 13 % av millenials er på brukere mediet
- Bruken av bedriftssider har økt fra 24 % til 57 % YOY
- 71 % av profesjonelle synes LinkedIn er en troverdig kanal for delt innhold
- 80 % av B2B leads kommer fra herfra
I tillegg til disse 10 gode grunnene finnes det en rekke andre gode grunner til å opprette en bedrifts profil på LinkedIn.
Bedriftsprofil
Det å være tilstede som bedrift gir flere gode muligheter. Det er en meget god kanal for å dele innhold som er interessant for din målgruppe. I dag handler det mye om å skape seg en plass og ta plass. Ved å dele relevant innhold kan din bedrift ta en rolle som innflytelsesrik innen deres fagfelt. Det vil skape mer interesse for firmaet og gi flere kunder eller lettere kontakt med dyktige hoder dere trenger. Vi hjelper dere å skape deres arena!
Start med LinkedIn i dag.
Lær mer om LinkedIn
28. september 2018
Hvorfor bemanning og rekrutteringsbyråer bør bruke inbound marketing [6 nyttige taktikker for 2024]
I likhet med at kjøpsprosessene våre har endret seg på grunn av internett, har også jobbsøkeres vaner endret seg. Passive kandidater søker på nettet for å oppdage nye og bedre jobbmuligheter for dem, og det er derfor inbound marketing for rekrutteringsbyråer vil være viktig i 2019.
14. september 2018
Skal bedriften bruke sosiale medier? Dette er våre tips
Skal bedriften bruke sosiale medier? Les bloggen om hvordan bedriften bruker sosiale medier best mulig: Vi gir deg våre tips til Facebook, Linkedin og Twitter markedsføring.
24. august 2018
Hvordan bruke LinkedIn i din inbound marketing strategi?
LinkedIn er kanskje det viktigste sosiale mediet innenfor B2B salg og markedsføring. 45 % av dem som leser innhold på LinkedIn er nemlig beslutningstakere. I dette innlegget forklarer vi hvordan LinkedIn kan brukes i din inbound marketing strategi.
20. oktober 2017
En guide til LinkedIn markedsføring: Våre 6 beste tips
Selv om det er mye som er vanskelig med Google Adwords, er det også et program som kan brukes. Det må bare brukes på riktig måte og da er det mulig å få gode resultater. Derfor ønsker jeg å gi deg våre fem beste tips i oktober, som også du kan dra nytte av.
18. september 2017
7 trinns oppskrift på en ”All Star” LinkedIn-profil
Jeg gjør det ofte selv når jeg skal møte potensielle kunder eller skal møte nye personer. Jeg sjekker dem ut på LinkedIn. Slik at jeg vet litt mer om dem jeg skal møte. Du gjør nok det samme, og det betyr at andre også sjekker ut deg. Derfor bør du ha en så søkbar profil som mulig.
28. juli 2017
Hvordan automatisere posting av innhold?
Noe av det viktigste vi kan gjøre på sosiale medier er å dele relevant innhold med våre følgere og potensielle kunder. Ulempen med dette er at det ofte kan ta lang tid, men ved å automatisere publiseringen av innholdet sparer vi mye tid, mye tid!
10. juli 2017
Er LinkedIn riktig kanal for min bedrift?
LinkedIn er en kanal som er viktig for mange, og er det største sosiale mediet for profesjonelle. Derfor er LinkedIn et mer egnet sosialt medium for mange bedrifter enn Facebook. Jeg vil selvfølgelig anbefale alle å være tilsted på Facebook også, men ikke bruk all tiden din der. Du kan få langt mer igjen for å bruke den riktig på LinkedIn.