Rådgivning
Vi hjelper deg med markedsførings-rådgivning

Oppfølging og rådgivning
Mange bedrifter har en egen markedsføringsavdeling in-house, men ønsker også en rådgiver fra utsiden som vet hva som skal til for å skape de beste resultatene for bedriften. Det er lett å se seg “blind” på egen markedsføring, og det kan hende man trenger en faglig oppdatering når det kommer til strategi, planlegging, distribusjon og verktøy for salg og markedsføring.
Vi startet med digital markedsføring allerede i 2011. Siden den gang har vi bygget opp en bred erfaring fra en lang rekke bransjer og ulike digitale medier. I tillegg til å bygge opp egne merkevarer som Basic Matte, har vi hjulpet alt fra start-ups til bedrifter som omsetter for flere hundre millioner. I dag er vi både sertifiserte Google-partnere og HubSpot-partnere.
En bransje i stadig endring
Digital markedsføring er i stadig endring og det er derfor vi konstant følger med på trender og gjør våre undersøkelser for at din bedrift skal dra nytte av de beste teknikkene innen feltet. Vi brenner for faget og er til enhver tid oppdatert på de nyeste taktikkene for annonsering, web-utvikling, sosiale medier og inbound marketing.
Synlig merkevare
For et hvert firma er det viktig å bygge opp en god merkevare, og ta sin plass i markedet. For oss er det viktig at din merkevare kommer godt frem på alle medier og at den er tilpasset slik din bedrift ønsker å fremtre utad.
Forretningsplan og prospekt
For nyoppstartede bedrifter eller bedrifter som ønsker investering er vi behjelpelige med å sette opp forretningsplaner og prospekter.
Vi tar gjerne en prat!
Hold deg oppdatert på bloggen vår:
11. mai 2018
Implementere inbound marketing: Når passer det?
Tidligere var det søkemotoroptimalisering (SEO) som sørget for at bedriften din ble funnet på nettet. De senere årene har internettbruken skutt i været og forbrukeres atferd er forandret. Mye av det skyldes den dingsen alle går rundt med i lomma, vesken eller hånden.
4. mai 2018
Inbound marketing og merkevarebygging: Hvordan hjelper det?
Tidligere var det søkemotoroptimalisering (SEO) som sørget for at bedriften din ble funnet på nettet. De senere årene har internettbruken skutt i været og forbrukeres atferd er forandret. Mye av det skyldes den dingsen alle går rundt med i lomma, vesken eller hånden.
24. april 2018
Hva skjer i sosiale medier: SoMe-Tracker Q1′ 18
Det skjer mye innen sosiale medier og hvert kvartal kommer IPSOS ut med sin sosiale medier tracker. For alle oss markedsførere og andre som interesserer seg for temaet, er det interessant å følge med på hvordan bruken utvikler seg.
20. april 2018
Hvor godt kjenner du kundene dine?
En av de viktigste tingene du gjør når du driver en bedrift er å ta godt vare på kundene dine. Det er tidkrevende å skaffe nye kunder, og ikke minst er det dyrt. Har du først fått en kunde gjelder det å begeistre dem slik at de fortsatt vil være din kunden din i lang tid fremover.
13. april 2018
Hvordan påvirker GDPR inbound marketing?
Nå er det ikke lenge til EU’s nye forordning trer i kraft, og jeg tror ikke det kan bli skrevet nok om GDPR den neste måneden. Det vil fortsatt være en utømmelig tørst etter å lære seg mer om hvordan den vil påvirke bedrifter, deres behandling av personopplysninger og hvordan vi markedsførere blir berørt. For det er noe som vil berøre oss alle og vi må forholde oss til den.
6. april 2018
Inbound marketing og SEO: Hva er forskjellen?
Det er en klar og distinkt forskjell på inbound marketing og SEO. Inbound marketing er en helhetlig strategi for å tiltrekke seg besøkende, konvertere til leads, bearbeide leads til kunder og begeistre dem til promotører av din bedrift. SEO er en metode for å komme høyere i Googles søkeresultater ved å optimalisere nettsidene for de søkeordene du ønsker rangering for.
28. mars 2018
Hvordan lage kjøper personas?
Kjøper personas lages gjennom undersøkelser av den kommunikasjonen du har, spørreundersøkelser på nett eller over telefon og intervjuer av eksisterende og potensielle kunder. Du bør også intervjue salgsavdelingen for de sitter med mye mer informasjon om målgruppen din.
27. mars 2018
Vil blockchain og kryptovaluta endre digital markedsføring?
Du skal ha lest fint lite nettaviser for å ikke ha fått med deg nyhetsoppslag om kryptovaluta og spesielt Bitcoin det siste året. Kryptovaluta er spennende, men teknologien bak – Blockchain – har et enormt markedspotensiale utover det å overføre verdi fra én part til en annen.
I denne bloggen skal jeg gå gjennom 3 punkter som potensielt kan endre måten du og jeg jobber med markedsføring på i fremtiden. Før jeg gjør det er det greit å oppklare litt rundt Blockchain-begrepet.