Weboptimalisering
Vekstdrevet nettside-design
Vekstdrevende nettsider
Tilbake på 90-tallet hadde de fleste nettsider en teller som fortalte hvor mange besøkende en side hadde. Siden den gang har det skjedd mye innen analyse av trafikken som skapes på en nettside og hvor trafikken kommer fra. I dag handler webdesign og webanalyse om å bruke data til å finne ut hvor kundene dine kommer fra, hvordan de oppfører seg på siden din, demografi og segmentering for å nevne noe. Dette er data vi kan bruke sammen med deg som kunde bruker til å utvikle og optimalisere dine nettsider og markedsføringskampanjer.
Nettsider optimert for konverteringer og salg
Det hjelper lite å ha en fin nettside dersom den ikke fører til konverteringer – enten at besøkende legger igjen kontaktinformasjonen sin slik at du kan følge dem opp med relevant innhold, eller at de kontakter deg direkte. Med vekstdrevet webdesign og kontinuerlig optimering fokuserer vi på å øke trafikken inn på nettsiden samt å øke konverteringsraten slik at du som kunde øker omsetningen.
Les Case: 108 % økning i organisk trafikk og 304 nye kontakter på 6 mnd
Hvorfor er det så viktig med gode nettsider?
Bedriftens hjemmeside er et av de viktigste ansiktene til bedriften utad. Ofte er nettsiden det første kontaktpunktet potensielle kunder vil ha med bedriften din. Utformingen av siden er en av de viktigste faktorene potensielle kunder vurderer før de velger å kjøpe produkter eller tjenester av dere, og derfor er riktig utforming av hjemmesiden så viktig.
Besøkende evaluerer bedriften deres basert på hvordan de oppfatter hjemmesiden. En godt designet og funksjonell nettside har derfor en tendens til å konvertere flere kunder enn en som er dårlig utformet. Oppsettet på nettsiden deres bør være enkelt, men likevel attraktivt for besøkende og ikke minst søkemotorer. Mengden trafikk til nettsiden deres har et direkte forhold til inntektene, og mer trafikk blir til mer lønnsomhet.
Fokus på å engasjere
Bortsett fra å tiltrekke flere besøkende, er det viktig å fokusere på å holde de besøkende engasjert helt fra starten. Vellykket arbeid med å engasjere besøkende med solid innhold på nett er viktig for å kunne samle inn kontaktinformasjonen til disse potensielle kundene. Det sikrer at besøkende ikke bare spretter vekk igjen fra hjemmesiden uten å bli fulgt opp igjen. Slik kan man konvertere dem videre til kunder.