Facebook

Facebook - det nye torget!


Mer enn 90% av nordmenn bruker internett daglig, og stedet de bruker mest tid er på sosiale medier. Facebook er mest populært, og bør være en del av markedsføringsstrategien til enhver bedrift i 2017. Dette for å stryke merkevaren og tiltrekke nye kunder.

 

Vær tilgjengelig for målgruppen din

Facebook er Norges største sosiale mediet med over 3,4 millioner brukere. Derfor er det viktig for bedrifter å være tilstede på plattformen. Det beste med sosiale medier er at det åpner for to-veis kommunikasjon mellom bedrifter og publikum, noe som ikke har vært mulig tidligere med markedsføring i tradisjonelle medier som TV, radio og avis. Denne to-veis kommunikasjonen åpner for å få umiddelbare tilbakemeldinger fra publikum, og det åpner for at bedrifter i mye større grad kan delta i vareprat og kundens hverdag.

Med Facebook får du muligheten til å svare på kundehenvendelser, snakke med målgruppen og hjelpe dem slik at de får en god opplevelse av dine produkter og tjenester.

Noen av de viktigste fordelene ved å benytte Facebook aktivt i markedsføringen er at:

  • Du styrker merkevaren din ved å være tilstede i målgruppens hverdag.
  • Du lærer mer om dine kunder og deres preferanser.
  • Du kan holde dine kunder oppdatert på siste nytt fra bedriften.
  • Få ideer til nye produkter og tjenester ved å snakke direkte med målgruppen.
  • Få tilbakemelding på hva som fungerer eller ikke med dine tjenester/produkter.
  • Mulighet til å overvåke/fange opp negativ/positiv vareprat og besvare denne.
  • Unike muligheter for målrettet og effektiv annonsering.

Ønsker du hjelp til å sette opp og vedlikeholde Facebook? Vi er eksperter på Facebook-markedsføring! Ta kontakt for en hyggelig prat.

Facebook Annonsering – Målrettet og effektivt

Annonsekampanjene på Facebook bygges rundt spesifikke publikum du setter opp i Business Manager. I tillegg til demografi som sted, alder og kjønn kan vi også rette oss inn mot mennesker med interesse for spesielle merkevarer, butikker og fritidsaktiviteter. Vi kan også velge ut faktorer som yrker, utdanning, sivilstatus og atferd.

Har du lyst til å starte å annonsere på Facebook? Ta en titt på denne lenken for å få mer informasjon.

Lær mer om Facebook