Sosiale medier
Styrk merkevaren med sosiale medier

Sosiale medier gir bedre kommunikasjon med målgruppen
Fremveksten av sosiale medier har ført til at bedrifter har fått helt nye muligheter til å kunne kommunisere med sine målgrupper på. Dersom din bedrift klarer å skape gode og varige forhold med publikum i sosiale medier vil dette føre til lojale kunder som vil være gull verdt for din bedrift i lang tid fremover. Nøkkelen til å klare dette er å levere innhold av høy verdi til din målgruppe på tvers av de ulike sosiale mediene.
Velg riktig kanal
Facebook, LinkedIn, Instagram eller Twitter? Alle de ulike sosiale mediene har sin egenart, og hvilke sosiale medier du skal benytte deg av kommer an på hvem dine ideelle kunder er, og hvor de befinner seg. Noe av det viktigste for å lykkes i de ulike kanalene er å forstå at alle kanalene er ulike og at man derfor skal kommunisere forskjellig på de forskjellige kanalene.
Nå riktige kunder med målrettet annonsering
Sosiale medier gir oss unike måter å målrette annonser på. I tillegg til demografi som sted, alder og kjønn kan vi velge segmentere etter yrker, utdanningsnivå, sivilstatus, atferd og interesser. Dette betyr at du lettere når frem til personene som mest sannsynlig kommer til å kjøpe ditt produkt eller dine tjenester og at du sparer annonsekroner.
Vi hjelper deg med sosiale medier
Mer enn 90% av nordmenn bruker internett daglig, og stedet de bruker mest tid er på Facebook.
LinkedIn er kanalen for deg som ønsker å nå beslutningstakere i næringslivet.
Instagram får stadig flere norske brukere, og nå har nesten to millioner nordmenn profil hos bildedelingstjenesten
Alt fra de siste nyhetene og underholdningene til sport og politikk. Alt dette innenfor 140 tegn per tweet.
YouTube
Verdens nest største søkemotor og Norges nest største TV-kanal. Film dine interesser og del med verden.
Få oversikt over de siste trendene i din bransje og samle kreative idéer fra Pinterest.
Ta kontakt for hjelp med sosiale medier
Lær mer om sosiale medier
29. november 2017
11 ting du ikke skal gjøre med bedriftssiden på Facebook
Det er ikke bare å sette opp en bedriftsside på Facebook og poste noe greier. Det er viktig at du har en strategi for hva du skal gjøre, og ikke minst hva du IKKE skal gjøre. Det å gjøre feil på Facebook kan være fatalt for bedriftssiden din.
24. november 2017
6 tips for ikke å feile med Instagram-annonsering?
Det blir stadig viktigere å være synlig i alle kanaler som kan være relevante for din bedrift. Et av de sosiale mediene som virkelig har stormet frem den siste tiden er Instagram. De har hatt en solid økning i de fleste aldersgrupper og spesielt i aldersgruppen 40+.
20. oktober 2017
En guide til LinkedIn markedsføring: Våre 6 beste tips
Selv om det er mye som er vanskelig med Google Adwords, er det også et program som kan brukes. Det må bare brukes på riktig måte og da er det mulig å få gode resultater. Derfor ønsker jeg å gi deg våre fem beste tips i oktober, som også du kan dra nytte av.
18. september 2017
7 trinns oppskrift på en ”All Star” LinkedIn-profil
Jeg gjør det ofte selv når jeg skal møte potensielle kunder eller skal møte nye personer. Jeg sjekker dem ut på LinkedIn. Slik at jeg vet litt mer om dem jeg skal møte. Du gjør nok det samme, og det betyr at andre også sjekker ut deg. Derfor bør du ha en så søkbar profil som mulig.
28. juli 2017
Hvordan automatisere posting av innhold?
Noe av det viktigste vi kan gjøre på sosiale medier er å dele relevant innhold med våre følgere og potensielle kunder. Ulempen med dette er at det ofte kan ta lang tid, men ved å automatisere publiseringen av innholdet sparer vi mye tid, mye tid!
10. juli 2017
Er LinkedIn riktig kanal for min bedrift?
LinkedIn er en kanal som er viktig for mange, og er det største sosiale mediet for profesjonelle. Derfor er LinkedIn et mer egnet sosialt medium for mange bedrifter enn Facebook. Jeg vil selvfølgelig anbefale alle å være tilsted på Facebook også, men ikke bruk all tiden din der. Du kan få langt mer igjen for å bruke den riktig på LinkedIn.
23. juni 2017
Hvor godt kan vi målrette annonser?
En av mange fordeler med digital markedsføring kontra tradisjonell markedsføring er at vi har mulighet til å målrette kampanjer mot de potensielle kundene våre. I tradisjonell markedsføring vises en annonse til de som leser avisen, ser på tv eller som passerer et skilt.
16. juni 2017
Hva er digital markedsføring?
Det er et godt spørsmål. For hva er egentlig digital markedsføring og hvordan kan vi bruke det effektivt? Her skal vi prøve å gi deg en innføring i hva digital markedsføring er og så skal vi gi deg seks tips til hva du bør gjøre for å sette opp en god markedsføringskampanje.