YouTube Annonsering
Norges nest største TV-kanal.
Hvorfor YouTube Annonsering?
I følge Ipsos er YouTube tjenesten som har flest brukere i Norge med hele 3,7 millioner nordmenn. Av disse er 59% menn og 41% Kvinner. På mange måter er YouTube det samme som en TV-kanal. Hvis man ser på antall seere per dag, så er YouTube faktisk den nest største TV-kanalen her i landet. Dette gir oss en unik mulighet til å bruke målrettet markedsføring. På YouTube kan du velge alt fra bannerannonser til profesjonelle reklamefilmer, og du betaler kun når videoen vises til den målgruppen du har valgt.
Annonsering administreres via Google Ads
Siden YouTube eies av Google, må man knytte Adwords-kontoen sin til YouTube for å annonsere. Her får du muligheten til å bruke et unikt analyseverktøy og benytte deg av de samme målgruppene du har satt opp på Adwords-kontoen fra før av.
Hva slags type annonser kan du bruke på YouTube?
- Bannerannonser
- Overleggsannonser
- Videoannonser som kan hoppes over
- Videoannonser som ikke kan hoppes over
- Lange videoannonser som ikke kan hoppes over
- Break-bumper-annonser
- Sponsede Overleggskort
Hva er fordelen med YouTube Annonsering?
- Muligheten for kundemålretting
- Gode analyseverktøy
- Betaler kun når videoen vises
- Det er visning på pc, mobil og nettbrett.
- Muligheter til å bruke forskjellige plasseringer