LinkedIn Annonsering
Et profesjonelt sosialt media.
Hvordan fungerer LinkedIn annonsering?
Ønsker du å nå personer som har mulighet til å ta avgjørelser når det gjelder B2B kjøp? Da kan LinkedIn være den rette kanalen for deg og din bedrift. Det å annonsere på LinkedIn kan virke litt annerledes enn på andre sosiale medier, men det er ofte svært effektivt.
Hos LinkedIn er det tre forskjellige måter å annonsere på:
- Sponset innlegg – Her kan du sponse innhold du ønsker at andre skal lese
- Tekst annonsering – Plasserer seg på høyre side av skjermen
- Sponset InMail – Gir deg mulighet til å sende sponsede InMail til dem du ønsker
Innenfor disse kategoriene er det mulig å hente leads, skape engasjement, bygge merkevare eller få direkte kontakt. Det er også en fin måte på å nå de rette personene om din bedrift ønsker å ansette.
Hvorfor du bør annonsere på LinkedIn
Det finnes mange gode grunner til å annonsere på LinkedIn, og spesielt om du ønsker å selge B2B. Det er i dag over 1,1 millioner profesjonelle nordmenn som har en profil på LinkedIn. Det gjør at du har en unik mulighet til å nå de personene og selskapene du ønsker med annonseringen din.
76 % av dem med en ledende stillinger sjekker LinkedIn mer enn en gang i løpet av dagen. Det er sjelden du får en så god mulighet til å treffe de som faktisk har mulighet til å ta en beslutning på en like god måte.
Undersøkelser viser at 79 % av B2B markedsførere mener at LinkedIn er en effektiv møte å generere leads, og det er kanskje en av de viktigste aktiviteten til en B2B markedsfører. En siste grunn til å annonsere på LinkedIn er at 78 % av de som kjøper B2B tjenester deler sine erfaringe her.
Les mer om hvorfor din bedrift bør annonsere på LinkedIn her.
Målretting
På LinkedIn kan en målrette annonser svært spesifikt.Vi kan målrette etter bransje, stilling, senioritet, tidliger arbeidserfaring, interesser og utdannelse for å nevne noen. Det betyr at du og din bedrift kan treffe akkurat de personene dere ønsker.
I tillegg er det nylig lagt til gode muligheter for å benytte retargeting. Det betyr at man kan eksponere personer som har besøkt nettsiden deres eller kontakter fra CRM systemet deres for annonsering. Det er kanskje den mest effektive måten å målrette annonser på i sosiale medier for B2B markedsførere.