Facebook Annonsering
Facebook Annonsering
Annonsering på Facebook og Instagram kan være svært effektivt, spesielt om bedriften retter seg mot forbrukermarkedet. Instagram er en del av Facebook, og annonsering på plattformene foregår gjennom Facebook Business Manager. Plattformene gir gode muligheter for målretting, samtidig som de har mange ulike annonsemuligheter med tanke på plasseringer. Ikke minst har de mange brukere i alle aldre.
Facebook gir unike muligheter for målretting
Annonsekampanjene på Facebook og Instagram bygges rundt spesifikke publikum du setter opp i Business Manager. I tillegg til demografi som sted, alder og kjønn kan vi også rette oss inn mot mennesker med interesse for spesielle merkevarer, butikker og fritidsaktiviteter. Man kan også velge ut faktorer som yrker, utdanning, sivilstatus og atferd.
Annonsene treffer dermed folk som faktisk har interesse for produktene og tjenestene du tilbyr. Annonsene vil oppleves som relevant for personene de treffer, og du som annonsør slipper å bruke unødvendige kroner på å vise deg frem for publikum som aldri ville vist interesse for produktene dine uansett.
Hva koster Facebook-annonsering?
Prisen du må betale per annonseklikk kommer an på flere variabler. Stort sett baserer prisen seg på hvor godt annonsen din blir mottatt av brukere og om folk engasjerer seg i form av å klikke på den, dele den videre med venner eller liknende. Det er selvsagt viktig at man retter seg mot en målgruppe som vil ha interesse for produktet eller tjenesten du annonserer for. Heldigvis er alt målbart, og man ser fort hva som fungerer og ikke. Derfor kan man med litt innsats og analytiske evner endre på annonsesettet helt til det gir ønskede resultater.