Bing Ads
Bing Ads annonsering
Mindre konkurranse gir muligheter med Bing Ads
Du tenker kanskje at Google er den eneste søkemotoren som blir benyttet, men faktisk har Bing og Yahoo nesten 20% markedsandel i Norge. Grunnen til dette er at Bing er standard søkemotor i alle Microsoft Windows sine produkter.
Bing Ads bruker søkemotorene Yahoo og Bing, og har en markedsandel på 18,2% med 20 millioner søk i måneden.
Microsoft Bing Ads og Google Adwords har mange likhetstrekk. Du betaler per klikk, du kan måle resultatene dine og du har budsjett per dag. Ikke bare ser systemene like ut, men du kan faktisk importere alle kampanjene dine fra Adwords. Dette gir en unik mulighet til å samkjøre kampanjer mellom nettverkene. Siden konkurransen er mindre, så er mange av søkeordene rimeligere her enn hos Google.
Hva slags type annonser kan du kjøre i Bing Ads?
- Tekstannonser
- Utvidet tekstannonser
- Dynamiske søkeannonser
- Produkt-annonser (lignende Google Shopping)