Instagram Annonsering

Instagram Annonsering


Annonsering på instagram

Mer enn 1,9 millioner Nordmenn har en brukerprofil på Instagram og bildetjenesten er i stadig vekst. For mange bedrifter, spesielt på forbrukermarkedet vil annonsering på Instagram være en svært god markedsføringskanal. Instagram er en del av Facebook, og annonsering på Instagram administreres via Facebook Business Manager.

Fordelene med Instagram Annonsering

Å bygge opp en Instagram-konto fra bunn av er en tidkrevende prosess. Annonsering på bildetjenesten er derfor en fin måte å dukke opp i hverdagen til målgruppen din uten like mye hardt arbeid. Du kan velge om annonsen skal sende trafikk direkte til nettsidene dine eller til Instagram-profilen din slik at du kan få flere følgere. Om du allerede satser på Instagram vil annonsering derfor være et godt verktøy for å få opp farten på antall følgere og likes.

Nøyaktig målretting mot riktig publikum

Instagram benytter seg av samme annonsemotor som Facebook. Dermed har vi de samme forutsetningene til å målrette annonser mot spesifikke målgrupper basert på demografi, interesser og atferd.

Større fokus på det visuelle

På Instagram handler alt om det visuelle. Det er derfor viktig å utforme annonser som ser bra ut og inspirerer, samtidig som den virker naturlig i nyhetsoppdateringen eller i historievisningen.