E-post markedsføring

E-post Markedsføring gir resultater


Epost markedsføring

E-postmarkedsføring er effektivt og gir høy ROI

E-postmarkedsføring er markedsføringstiltaket som leverer høyeste return on investment – i snitt 30 ganger ROI. Det betyr at E-post er en mye mer effektiv måte å skaffe nye kunder på enn å benytte sosiale medier. Samtidig oppgir 72% av de spurte i en undersøkelse at de foretrekker å motta innhold fra bedrifter via e-post fremfor i sosiale medier. Det i seg selv er god nok grunn til at alle bedrifter burde ha en digital strategi som inneholder e-post markedsføring.

E-post kan brukes i alle deler av kundereisen, og benyttes ofte til å forflytte potensielle kunder nedover i salgstrakten. Bedrifter kan kommunisere direkte med potensielle kunder, kunder og tidligere kunder. Ta i bruk automasjon, spar tid, få flere kunder og ikke minst begeistre eksisterende kunder med relevant innhold og nyhetsbrev.

Automatisert markedsføring

E-post markedsføring kan i stor grad automatiseres slik at potensielle kunder blir fulgt opp og tatt vare på gjennom hele kundereisen. Ved å generere leads gjennom å tilby verdifullt innhold på nettsiden i bytte mot e-postadresser, kan man automatisere kommunikasjonen med “marketing automation”. Da vil de potensielle kundene motta nyttige e-poster som informerer, hjelper, skaper trygghet og argumenter for at nettopp din bedrifts løsninger er det beste for kunden.

E-post lovgivning og GDPR

Med innføringen av de nye personvernreglene GDPR har det blitt et større fokus på lovgivning rundt e-post markedsføring. Her er det viktig å ha tunga rett i munnen:

  • Benytt riktige kontaktskjema for påmelding til nyhetsbrev og annen e-post markedsføring. Mottakeren må aktivt gi samtykke for at du skal kunne sende han/hun e-post.
  • Du har kun lov til å sende automatiske e-post som inneholder det mottakeren har bedt om å motta. For eksempel, ber du om lov til å sende ut nyhetsbrev om sosiale medier er det kun nyhetsbrev om sosiale medier du skal sende.
  • For all del, ikke kjøp e-post lister. Denne metoden har alltid fungert dårlig, men nå skal du altså kunne dokumentere at mottakerne aktivt har samtykket til å motta e-post markedsføring fra deg.

Ønsker dere en partner for E-post markedsføring?

Enten din bedrift allerede har en e-post liste som trenger vekst, revisjon i henhold til lovgivning, eller om dere trenger en strategi for å bygge opp en ny fra bunn av, hjelper vi dere. Vi har lang erfaring med å hente inn leads til våre kunder via e-post, og vil kunne sørge for at din lead-database vokser.

Ta kontakt for pris